Begin september kondigde de Franstalige coalitie (MR, PS en Les Engagés) van de toekomstige Brusselse regering aan dat ze de volgende fase van de Lage-emissiezone (LEZ) met twee jaar wil uitstellen. Deze maatregel, die bedoeld is om het verkeer van de meest vervuilende voertuigen te beperken, is nochtans essentieel om de luchtkwaliteit in de hoofdstad te verbeteren.